18 March 2015

Rawatan Buang Ketuat di HERBALINE KL FESTIVAL CITY

haaa....akhirnyaa... tanggal jua ketuat kat idom aku ni... dah lama dia berdamping dengan aku, sejak aku belom kawen, setia meneman aku, hehehhehe...

hai korang, ngeeeeee...lama kan nak tunggu aku update? maaflah, nak membukak belog memblogwalking pon tak menyempat dah, apatah lagi nak menghapdet... kuikui...korang rindu ke? haha perasan sorang.

Citer pasal ketuat ni kan, Actually Ini sebenar whitehead je, aku kan gatai suka korek2, picit2, lama2 dia mcm timbul sket dah tumbuh jadik daging, mula² dulu cenonet je dia timbul, sebab kulit aku kan superrrrr sensitif, so bila luka or apa2 radang yg terjadi kat kulit aku, cepat je dia membiak, BCG pon jnis berparut timbul..


Sebelum aku kawen cenonet je camni.. *Nampak tak ?? * Atas Idum tu






tahun demi tahun eh eh, membukit pulak ketuat ni, memula nampak manis la kahkah... 










2014 - Selepas 8 tahun aku baja dia



memang saje aku boh large sumer gambar, kasik clear, korang focus tang hidung je dah la.. jgn komen jeragat & eye bag aku..



Sebenarnya dari tahun 2012 lagi aku terasa nak buang tapi biasalah dok tangguh nye pasal... ehehhehe




2015 - awal tahun ni, aku plk risau bila tgk dia membesar & menghitam pulak, alamakkkkkk mula la aku menggelupor google sana sini...



Pencarian terhenti kat HERBALINE... aku baca komen orang yang pernah buat, kesan² dan lain2.. so bila dah terpikat terus aku google cawangan terdekat ngan rumah... terbaekk lah ada di KL Festival City sana.. idok le jauh benor..

lama dah aku buat ni, bulan januari hari tu, makan masa gak nak tanggal bukan sehari dua..


Hari Jumaat 16hb aku ke sana dulu utk riki² harga & treatment yg disediakan... so bila sampai sana dorang tak terus buat, dorang check dlu jenis kulit kita.


Dorang soh aku tunjuk parut kalau ada & nak tengok BCG, sebab treatment ni pakai ubat titis, bukan laser tros tanggal.. so dorang nak tgk kalau aku berparut jenis camne..

Sadisnyaaa pulak sebab aku jenis kulit sensitif & berparut timbul, so dorang jelaskan dulu kemungkinan yg akan berlaku utk kulit mcm aku ni.. dorang bgtau kemungkinan yg benda ni takkan tanggal tapi akan naik membukit, so aku SANGGUP KE TAK.. ??

GULPP, terdiam sejenak, tapi sebab dah nekad nak buang & malas nak tangguh dah so aku ia kan ajeeee... terus wat appoinment esoknya sabtu kul 2pm..

Owh lupa, rawatan yang aku buat untuk sebijik ketuat ni je Rm100, tapi dorang takleh bagi gerenti akan hilang, sebab ada juga kes yg lepas 3 minggu still x tanggal, so dorang suggest aku ambik rawatan yg RM280 untuk 20 bijik ketuat & Oil Seed termasuk di muka & leher, tapi sebab ketuat hidung aku ni punya la bosau so itu dikira 10 bijik dah, the rest lagi 10 bijik aku soh dia buang kat leher, tak sanggup nak try kat muka sbb aku tau muka jnis sensitif tahap gaban.. & kalau ambik rawatan Rm280 ni ada gerenti, kalau lps 3 mggu tak tanggal so blh datang balik utk rawatan susulan FREE... & aku takmo ambik risiko & aku dah tak nyabo nak cantik, kahkah..so aku buat yg RM280 tu... kasik clear tang leher2 punya bintik2...

Herbaline KL Festival City ni belah luar tau, kat restoran² luar..



Esoknya ngam² kul 2 aku smpai sana..Sebelum rawatan dorang bagi free untuk basic foot treatment... disebabkan tempat terhad so dorang buat foot treatment kat belah hadapan outlet dia..




aku ingat dorang buatkan, rupanya kena berus sendiri, ceh kemain la aku tggu 5mnit tak buat apa²


 Lepas tu dia bgi fish spa dlm 5 minit kot... geliiiiiiiii kaki ku kna kokak ke ikan..




selfie ketuat sket 10minit sebelum start rawatan, see very the besar bijik ketuat tu, molek je parking kat atas idong tu, ramai tanya taik lalat ke, ekekekekek, tapi warna cerah pulak ye dak..bukan taik lalat le..





Setel basic foot spa, so boleh dah start treatment... mula² aku dibawak masuk ke dalam dorang soh hidu wap air rebusan serai & halia kot, konon bagi fresh la

pict credit : SINI




Pastu baring atas katil dia & dorang start la buat... OH MY PEDIHHHHHHH giles..hahahha, tang hidung aku leh tahan lagi, tang leher ada sejibik yg besar tu, sakittt woooo masa dia boh ubat tu.... untuk pengetahuan ubat yg dia guna ni ialah Cream Ekstrak Acid dari Bijik Buah Gajus. Nyut Nyut rasa dia, huuuu

Rawatan ni dipanggil EE Treatment


Masa tengah buat ni, dua tiga kali amoi tu kuar masok dok cakap2 ngan kawan dia, aku dah agak mesti ada something wrong, samada aku nye bosar sgt ke, dah berakar ke, atau kulit aku meradang ke...aku redho je la apa yg jadik lepas rawatan ni...

Setel tu dia tunjuk cermin soh aku tengok, dia bagitau, dia tak boleh buang terus sebab dah keras & dah berakar (mana taknye dekat 9 tahun aku baja dia)  muehehe :p

So dia bagitau bnda ni akan kering & tanggal sendiri dalam 1 - 3 mggu.. Lepas 3 mggu kalau tak ok dia boh ubat balik FREE of Charge (sebab dah masok dlm pakej Rm280)

Sebelum keluar dari bilik rawatan tu dia akan soh kita hidu balik wap air rebusan serai ke hape tadi, baru keluar ke kaunter depan tu untuk penerangan lain..

Diberi minum air serai kot ni, boleh tahan la rasa dia tapi tak minum habis, sebab dua tiga kali teguk aku nye tekak dah rasa semacam.. ngeeee



Sebelum aku beredar tu, dia ada soh aku beli aloe vera gel ni, skin repair gel katanya untuk tak bagi parut, aku malas dah nak tambah2 duit, dan aku tak beli pon, heheheh
Pict Sumber : Google (Sorry aku dah lupa apa nama blog empunya pict ni, 
mintak halal ye)



And ini lah rupanya progress selepas rawatan tu...


nah ambik selfie ketuat selepas aku masok keta.. dia masih nampak basah..sebenarnya kan kulit aku sensitif, so bila dia letak je cream ubat dia tu, tros kulit aku meradang, tu yg jadik merebak gak, dah berlekuk hidong aku...kiranya asid buah gajus tu mcm terhakis sekali isi sekeliling ketuat aku ni... sadissss..redho je


Day 2 - Esoknya dia dah mula mengering...



 
 Day 3 - dia dah mula mengering & menghitam, geram je tangan aku nak kuis2 kulit kering tu, hehehe kutahannn je...


 
 Day 4 - aku gatal, semalam tu aku pi sapu gel gamat teros dia jadik basah balik, hahaha terus aku stop, eksperimen tak menjadi...so aku biar je dia kering naturally

 


Day 7 - Alhamdulillah dah start kering balik..



 Day 8 - Taraaaaaaa dah terkopek yeayyyyy... tapi dia bukan terkopek naturally, aku yg gatal kuis² & aku guna kepit kuku utk buang kulit² yg dah nampak terbukak tu tepi2 dia.. so time mandi aku tertonyoh terus tertanggal kuping tu... disebab kan dia belum kering so dia tumbuh la kuping baru


 Week 2 - Ini kulit baru yg mengering selepas 2 minggu tu... dan setelah 2 bulan dia dah baik sepenuhnya...tapi still la ada parut kan, bukan leh hilang sekejap², ni mesti sebab aku tak beli Aloe Vera Gel yg dorang soh beli tu, kuikui..



 And today progress... yeayyyyy dah gojes... baru lah konfiden nak selfie guna Camera 360, kahkahkah


 BYE BYE KETUAT SAYANGGGGGGG...
JANGAN DATANG LAGI TAU KAT MUKA I...



SEKIAN ENTRI PERTAMA UNTUK BULAN MAC 2015 :p






Edit : #Ada yang tanya biar betul takde parut weh muka ko, nipu lah kan aku cakap takde parut, nah ambik muka tak make up & tanpa Camera 360', ekekekekekke.. berlekuk sket hidom aku kulit sensitif nye pasal.







 ****************************** IKLAN *****************************


Korang teringin tak nak pergi SPA ??? mandi lulur, mandi susu, foot spa, facial semua, aku tau semua perempuan mesti suka kalau dibelai, di manja & semua nak kalau kulit badan halussssss, lembut, gebusssss je bila dipegang, di raba, ye dakkk???

Tapi aku tau nak pergi buat rawatan kat spa ni mahal, tak semua mampu nak jadikan perawatan bulanan, apatah lagi mingguan, dan aku tau ada yang malu nak bukak² baju, malu nak tunjuk bila kulit badan tak sekata, bertompok, gelap dan sebagainya..

Lagi sadis kalau korang jenis geli kena pegang, kena urut kena raba, hahahhaa dah cane nak pergi buat rawatan kat spa kan???

TAPIIIIIIIIII... don worryyy I FEEL U OLSS... Ni ada GOOD NEWS...

Nah ambik produk² spa yang dipacking untuk kegunaan korang sendiri kat rumah, maknanya buat sendiri, sentap sendiri, mandi lah sendiri, lagi best kalau ada hasben, so hasben sental kan.... mandi sama² gituuuu....


HARGA MURAHHHHHHHHH sangat... Yang Best nye hasil nye sama macam korang pi buat rawatan yang sama kat SPA tu... ha best tak best tak ???

Meh sini Klik..

Follow FB spadirumah - http://www.facebook.com/spadirumah
Blog : http://mushonline.blogspot.com/
Instagram - http://instagram.com/spadirumah
@spadirumah


 





Pada Yang Ada INSTAGRAM tu nak tengok feedback² customer yg berpuas hati dengan produk² ni, meh search Hashtag #spadirumahfeedback boleh view sendiri...

Tak ada Instagram, don worry meh klik sini.. SPADIRUMAH FEEDBACK


ATAU LEBIH SENANG WHATSAPP JE, senang boleh fast respond
011-33020582 (mush)

BYE... MUAH CIKED


2 comments:

  1. wahhh cepatnye kulit cantik balik dah dah hilang parut

    ReplyDelete
  2. ketuat ke tu..aku mati2 ingat taik lalat besau..maklum la dlu ms kat poli rasanya takda..hihihi..teringat plok kat retis yg ada taik lalt besau kat idong..pon dah takda dah..Hamidah Wahab kan?? ape2 pun kulit muka mu meme gebu gebasss

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati