15 August 2013

Pemanggang Ajaib ...betul ke ajaib???

Sana sini orang bercerita pasal gadget memasak kan, aku ni kalau bab masak² ni mmg terkeliur meleleh, lagi² pula, bab beli kuali, beli periuk, kalau dapor rumah aku tu besar, cantik & banyak tempat storage lamaaaaaa dah aku beli macam² gadget memasak kat dapor, tapi apakan daya rumah quarters kan, nk renovate sendiri pon mcm tak berbaloi, jadinya segala hasrat ku pendamkan aje, simpan duit banyak² nanti bila dok rumah sendiri sok² kita beli kuali banyak², hehehehhehe

salah satu yang palingggg menarik nafsu aku untuk membeli ialah Pemanggang Ajaib Brand Are - Ikan, memang kat pasaran tu banyak jenis dah pemanggang ajaib ni, vantage ado, happy call ada, yg kat langkawi tu belambak dari start harga Rm60 sampai la ke ratus ratusan, pilih la ikut kehendak tekak... tapiiiiiii hati ni tetap tertarik menarik dengan pemanggang ajaib are-ikan jugak...kualiti pn sangat tip top, lagi pula Brand Are-ikan ni pelopor kepada generasi pemanggang ajaib yg brand lain tu...

setelah di survey sana sini, maka membeli lah juga seketul kuali ini, yeayyyyy...


kuali ni dah lama dah beli, masa tengah sarat mengandong affan, so budget beli ni sebab senang nak berpantang, makan yg bakar² je, tapi nafsu tak menahan nak test masak, makaaaaaa.....

esok tu jugak test buat pizza...kemain seronok anak bujang mak, dia mmg kaki masak, budget masterchef...



apa yg aku suka sebab dia just masak atas dapur gas je uolsssss, so tak perlu nak kuar oven bagai nk panggang² ni....


sekejapan pizza kerak nipis siappp....tak sampai 15 minit pon...




masa beli ni, hangkut sekali 3 kotak, utk kakak & mak sekali, so bila pegi sana sini takyah gadoh nak bawak kuali ajaib ni katanya....esok plk gi rumah mak terus test yg mak punya, bakar ayam....SERIUS aku tak tipu, sedap, lembut, juicy sebijik rasa ayam panggang mcm ayamas tu, yg paling best 15minit je masa memasak ayam tu, cepat gila dia empuk, sampai ke tulang...

tambah sayur² ran baru rare, pastu makan ngan nasik panas letak kicap sket, buat potato salad sekali, memang PERGHHHHHH....




esok lusa plk, tros buat ikan percik...


kalau ikan plk takyah cite la, ikan kan isi dia lagi cepat masak, 10 minit je uoollssssssss....



disebabkan tak puas hati tetap nak test lagi, kot btol ke nama ko pemanggang ajaib, kali ni aku test masak daging, haaaaaaa dah nama daging kan, kena plk aku beli ni daging air batu je, so nk masak opcoz la kna lama kalau takmo liat kan....




tapiiiiiiii...mcm nak ngap tros seketul daging tu, sebab aku masak tak sampai 1/2 jam rasanya, dia pnye empuk mmg pergghhhh la, ni belum beli daging batang pinang lagi, konfem lembut giles nanti..





so setelah mengetest segala masakan, mmg tak dinafikan ko mmg kuali ajaib...skang ni kalau buat roti jala pon aku dah tak risau yg mula2 yg melekat tu, kalau dulu, bila buat roti jala je mesti yg 3,4 yg pertama tu tak jadik, sebab adunan melekat kat kuali leper tu, skang ni mudah & cepat...









hei kalau ko dah ada gadget yg memudahkan kerja kat dapor takkan nak simpan dalam kotak kan, memang takkkk la...so keje aku tak panggang ayam, panggang ikan, tak pon buat ikan siakap stim



 ayam panggang nasik ayam....







Nah aku kasik LIVE Memasak dari #MushKitchen... sangatttttttt





 murtabak meggi




 roti john, pom boleyyyyy







ha, kalau nak beli pemanggang ajaib ni, ada dua versi yg kecik V1, aku beli yg besar G2, sebab ada kelebihan dia, boleh kukus ikan ni, dia ada jaring besi ni, freeee






dannnnnn.....yg last ni mmg ajaib, sebabbbb dia boleh bakar kek, babe, bakar kek, so aku dah mengesahkan yg pemanggang ni mmg ajaib sebab semua bnda boleh masak dalam tu, kannnn

nah ambik siap resepi, konfem pasni ada yg mengagau jual kek hasil guna pemanggang ajaib gak, kuikuikui...



ni beza yang kecik & besor, kalau korang nak beli aku prefer yang besor



 

kalau korang beli yg besor, kelebihan dia ada dua bila beza dengan yg version satu, 1st ofcoz la dia lebih besor, yg second dia punya design kuali leh pisah jadik dua, means boleh la buat roti john & roti jala tu kan, satu lagi dia ada bg besi pengukus tu freeeee...








last but not least....skang ni mana ada susah payah nk berkelah tepi pantai berbaque arang bagai, apa cer nk panas² idop arang, kita dah moden babe....bawak ni je, kikikikiki



Sumber pict : dari sini http://is3daeng.blogspot.com  sorry ye u, kita pinjam pict sat..



amcam, berminat ?????? hehehehhee kalau harga pasaran ialah RM168, tapi if korang berminat nak dapatkan dengan harga murah, boleh sms/whatsapp aku ye,  
 011-3302 0582 : jijie, aku ada stok banyakkkk...tapi aku jual G2 je...kalau korang nak yg V1, G3, & yg lain² boleh je, kna order lah.... korang yg beli dengan aku, insyaAllah aku akan share tips² masakan & resepi, insyaAllah aku tolong kalau korang nak tanya, hehehehe..



UPDATED (06/03/2014)

Sekarang ni bila ramai yg whatsapp akan tanya jugak V1, G3, Pan Ajaib & Waffle Ajaib, ye lah G2 ni ada 5 adik beradik, so yg lain² pon nk interframe gak kan...

Jap eh korang aku akan update dari masa ke se masa...

Ni aku tunjuk dulu beza V1, G2 & G3







ok ni salah sorang customer yang dah beli pemanggang ajaib G2 tu, ahkak haplod satu je lah ye... yg lain² sama je semua puas hatiiiiiii




p/s : ni korang bole layan demo masakan dari chef Harun




p/s/s : lately aku perasan ramai yg sms/whatsapp tanya harga, aku tau ramai yg nak murah so akan survey sana sini utk tgk mana tempat lagi murah kan...tapiiiiii yg kelakar kalau penjual lain buat² mcm customer beria tanya aku mcm² semata² nk compete harga, heheheh so korang yg jual gak pemanggang ajaib ni kalau rasa aku jual ni mahal korang bagi la murah lagi, so boleh korang dapat sale banyak, lagi pon aku jual sebab tolong orang je, takde nak mark up harga apa²... :)



*


Saya juga owner kepada FB PAGE spadirumah....  


http://www.facebook.com/spadirumah




if korang teringin pergi spa, nak dapat kulit yg halus mulus mcm retis², model², TAPIIIIIII ....

**korang MALU sebab badan bercela
**korang GELI bila badan dipegang & diurut
**korang TAKDE MASA nak pergi spa, busy kekdahnya
**korang TAKDE PERUNTUKAN untuk jadikan perawatan mingguan

haaaaa.... spadirumah ada penyelesaiannya...

Meh LIKE LIKE LIKE mehh...kita nak habaq mai..


**
***
****
*****
 

11 comments:

  1. memang best guna periuk ajaib ni. memudahkan kerja memasak..

    salam perkenalan dari ciklaili.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai ciklaili.com, thanx singgah, ye btol, ada pemanggang ajaib ni semua setel...kan

      Delete
  2. sis...still available lg x??
    nnt sy wassap sis... :)

    ReplyDelete
  3. Saye pun da belida try buat roti naik..marveles

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak, bestnya. sheila pun belum beli lagiiii. nak whatsapp akak lah. boleh ekk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam sheila, whatsapp, maluuuuuu, hahahha sila²

      Delete
  5. aiseyhhhh...ni menambahkan kesungguhan utuk mendapatkannya nih..hihi

    ReplyDelete
  6. saya dn isteri dh beli yg g3.senang memasak dn mmbuatkan saya yg lelaki plak rajin ke dapur masak guna pmggang ajaib.mmg berbaloi beli kuali tu.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, kak bole order lg ke..

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati