15 July 2013

bila teknologi makin canggih

rata² skang ni semua dah pakai smartphone kan, tak kisah la jenis apa pon, asalkan boleh ngam komunikasi dua hala, macam yang aku pakai ni samsung SII, azim plk samsung tablet, maknanya dua² android, so kalau install apa² dua² ngam ho....

jadinya skang ni kan banyakkkkkk sangat aplikasi utk chat tu, ada whatsapp, weChat, LINE, Kakao Talk tah apa plk lgi pasni...

disebabkan aku buat online business, so semua aku install, senang nk berurusan katanyaaaaa...bila ngan azim pon, dahhh semua aplikasi aku pakai utk berhubung tiap hari, padahal klu sms ke voice call ke, free jer pon sebab pki family plan, tapiiii nak gak menggedik ngan hasben sendiri kan...


ha kalau tgk kat phone screen aku ni, semua ado, yg biasa aku pki sms & whatsapp je lah, kalau weChat & LINE tu jarang jugak, sekali sekala time bosan bos pi mesyorat ke, baru semua sekali harung kita berchat...




bukan nak borak apa pon kadang² tu, tak penting pon, tapi sajeeeee nk main² ngan icon dia, kan cute²...hehehhe padahal dok sebelah² tgh tgk tv, nak menyakat je lebih...


yang command whatsapp la...ni kalau bincang serius namanya, heheheh



 LINE *time nak menyakat*





 WeChat *dikala kebosanan*

pastu live conversation plk dlm WeChat *menggedik bersama*


haaaa...kan best mcm tu, dah sapa soh korang cipta banyakkk sangat chat application ni kan, so semua aku nak try, yg baru tu tah apa kakaotalk tu, malas nk install sebab taknak tamak haloba, kikikikikikikik....

kalau dengan family group, bergosip dalam whatsapp, group mak² jemah kan, semuaaa benda bercerita, dari resepi masak, sampai bab² toilet pn nak diborakkan, tu lah bila adik beradek ramai, dalam tu je adik badek aku dah 7 orang, campor ipar duai lagi 4 orang, ngan mak aku plk sekali...memang perrghhhhhhh la dia punye tahap borak...hhehehehe

mak i lagi canggih, melampaui dari i tau, android tablet dia ada, phone samsung pon dia pakai, ewahhhh...pastu hari² wasep, jap kang tanya camno nk install tu lah, ni lah, jap kang soh call, heheheh mak pon takmo tertinggal main main ngan teknologi....




0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati