14 December 2012

Virus zaman laaa nii...!!!

penyakit zaman la ni macam² kan..kadang² tah apa nama pon aku tak ghettiii nak nyebut nye...pastu kuat² pulak virusnya...macam kes demam anak² aku minggu lepas


 
pembawa nya bermula dari dua adik beradik lain yg pengasuh anak aku jaga sekali, mula² kakak nye demam, pastu jangkit ke adiknya, time adiknya demam tu trok gak la, smpi pengasuh aku ngadu gak kat aku, muntah trok tapiiiiiii mak pak nye still hantar jugak, kalau alasan mak nye takleh cuti sbb dia cikgu sekolah kna jaga budak SPM periksa, aku leh terima lagi, tapi bapaknye pon sama, cuti la emergency ke kan, anak ko demam trok wehhh...keje dalam berek je pon, tros aku panas hati, sebab anak aku klu demam trok, takde aku nganto ke rumah ngasuh tu, aku pon tau bukan anak aku je yg pengasuh tu jaga, rmi lagi yg baby pon ada....bertimbang rasa lah sikit *kes geram* walau cuti aku dah saki baki je, have to lah kan, what to do...anak ko, pandai jaga lah...

memang la penyakit² ni kalau nak kena bukan kerja kita kan, dh tertulis mmg anak² aku akan demam sekian², tapi selagi boleh dielakkan, berusaha lah...*sigh*

dua hari jee lepas dorang demam tu yg jangkit ke aqeef tu, biasanya kalau patern anak aku demam, dia panas malam je, siang dorang aktif, tapi mmg kuat gila virus yg dorg bawak ni, aqeef siang pon demam trok dengan muntahnye, tak lalu makan, susu pon sikit *makin kurus la aqeef*

lepas tu jangkit ke leisya, alhamdulillah leisya si debot antibodi nya kuat sikit, dia demam tapi tak terlalu panas, siang pon dedar je, tapiiiii demam dorang disertai pakej lengkap batuk + selesema, perggghhhh memang terbaiikkkk virus sekarang ni, tak bagi can dah...sekali harung dia datang...

5 hari jugaklah azim tak tido malam sebab jaga dua beradik tu, tdo kejap, batuk, pastu muntah....terbaekkkk...

dannnnnn......start jumaat lepas aku & azim plak batuk + selesema....pergghhhh ni lah pakej sekeluarga namanya....sib baik time tu aqeef & leisya dh beransur baik, cuma batuk & selesema masih saki baki, leisya kalau selesema mmg heavy, keje aku lap hingus dia je *kalau azim dia sedut je***

hari ahad mlm aku stat takleh tdo, sebab tekak rasa perit sangat, bila batuk dada panas je,  isnin pi klinik dapat mc, sehari je, kedekut nye doc..bgilah dua hari ke kan, ley aku berehat lurus² kaki kat rumah **hehee tak bersyukur dh dapat mc kerajaan pon bising**..

sehingga ke hari ni, batuk aku dah berkurang, cuma selesema je, aleisya & aqeef, sehat sepenuhnya...alhamdulillahh...





~

~







3 comments:

  1. sama la.. kalau anak demam teruk, memang akan cuti terus.. ank klu demam mmg nak manja dgn mak pak dia je.. pengasuh takkan nak hadap dia je kan.. byk lg keje nak buat.. tp klu dah takde cuti tak leh nak buat ape gak.. kena cari mc la jawabnya..

    ReplyDelete
  2. Mush, sussah kan nama saintifik sangat nih kan..hehe..apapun mush dgn anak2 makn ubat tau…hope cpt sembuh

    ReplyDelete
  3. Kita pun sama awak, dah dua minggu berselang-seli orang sakit dalam rumah ni. Musim hujan kan, semua orang tak tahan sejuk kot. Hehehe

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati