05 October 2012

mak buyong opkos la dpt keje senanggg jeee kan..

hari ni ada makan² bacaan yassin giliran bahagian aku pulak kena organise, so masing² decide nak wat potluck je, maknanya sorang bwak makan sorang sikit, yg lain² ada nk wat set nasik impit & lontong, ada yg nk wat acar, kuah kacang & mee goreng, macam² lah....disebabkan kemalasan melanda aku budget nak order kuih je kat makcik bawah opis ni, aku order karipap 20 ketui....

petang semalam tetiba cc panggil bgtau apa lagi nak tambah, sbb bos ada bagi tambahan RM30, so disebabkan makan berat dh ada banyakkkk..aku cakap pe kata wat dessert je, pastu nak wat agar², mcm malas, nk wat pudding triffles lagilah leceh.....pastu dorang cadang yg paling senang & malas adalah dadih segera je... & disebabkan hanya aku je yg xde ambik keje part masak² ni, so aku lah yg kena buat....yesss sib baik keje senang, yg sbnrnya lebih kpd malas nk masak, hahahhaha

sib baik dadih je nokkk bukan susah pon kan....


balik keje semalam pi choket beli bekas kecip² tu, pastu singgah NSK beli serbuk dadih & susu...


lps masak bihun utk dinner, dh nk dekat kul 10pm baru nk stat masak dadih tu, hoiii citer adam & hawa  nk start dh, xleh jdik ni, cepat² wat sambil layan masterchef...


mari memulakan proses mendadah...heheheh...sepanjang aku mendadih ni leisya yg paling sibuk, dok la tanya dah siap ke mama, dah boleh minum ke, aduuhaiii leisya²...ni makan la bukan minum, nanti kena masuk peti sejup biar dia keras dlu, baru sedap makan sejuppp...

bape kali dia dok usik dadih ni sebab nk 'minum' hahahhaha

dapat idea nk buat dadah two layer ni bila menggugel semalam nmpak dorg wat agar² lapis, so saje nk try campor² dua perasa, mesti lebey sedap kot...



dekat kul 11pm baru siap mendadah, mana taknya, kejap tengok am, kejap tengok hawa, hehehhehe, pastu bila cite dh habis mata pon dh ngantok, buat laju² pastu menceceh ceceh, comot...

susun² dlm peti, & say gudnite kpd dadih, sambil berkata, cepat² keras ye, esok nk makan awak, :p



pagi tdi sampai opis, kemain bannyak lagi makanan,



 


 








macam biasa, adik² ni pantang tengok aku mesti soh snap pastu dorang soh buh gambor dorang banyak² dalam blog ni, mcm² hal...




sementara tunggu 'ustaz' jakoa sampai....










Aleisya nye yassin masa wat aqiqah dia tahun lepas, moh baca dengan penuh kusyuk & tawadduk....




2 comments:

  1. uwaaaa.. itu ler bestnye mak buyong kan... keje senang.. mendadah mmg senang je.. sib baik mendadah.. hehehe.. sedap plak nampak dadih tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee...standard dh tu, yg sebenarnya lebey kepada malas nk memasak...

      Delete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati