20 September 2012

untunggg rumah mak dekat...hari² leh jumpa mak

aku memang berasal dari selangor & kl...aku lahir di hospital assunta, petaling jaya, dok p.j sampai umo 8 tahun & pindah ke kl stat pertengahan darjah dua sampai lah aku membesar dengan jayanya, study, kerja & kahwen sehinggalah beranak pinak semuanya di kl...kl memang dh sebati dengan jiwaku..."oppa KL Style...heyy KL ladyyy " hahhaah tetiba...

lagi pula, mak pak & adek badek ku semuanya membesar bersama² dengan jayanya di kl gak, baik masa bujang & selepas kawen semuanya menetap di KL...& kami nye rumah dekat² je, 'sebelah porak yo' bak kata mak yg berdarah melako sempadan nogori....pergghhh memang semua anak² mak & pak yg bagus, xmo berenggang ngan mak... memang untung kalau mak dekat ni, sebab nya hari² leh jumpa mak, kalau time keje biasa nya, jarang la kami semua kesana, cuma weekend je lah, tapi tgk gak, belum kira tetiba ada makan² berday, atau saje² mak aku soh datang kumpul ramai² rumah mak, laju je semua pergi nk makan nye pasal, yeeeee makan & makan memang tak lari dari aktiviti kami sekeluarga....hehehehhe **tengok badan lah**

gambar² tatkala kami berkumpul makan, makan & makannnn jeee...tapi semua pict lama, ambik di fesbuk, pict baru malas nk godek..





ini bukan sekarang ye, ini masa pregnant leisya, mmg tggu hari je nk bersalin ni, seminggu pas makan ni aku pon lahirkan leisya, sebab tu leisya suka makan, hehehhe
** gebuss nya aku masa ni kan, membesar bgi juara..yesss***





family aku takde yang betul, lurus & skema, semua tak betul, hahahah ko tgk la asal bergambo je menggila, sama la azim pon...



time mkn berday...padahal berday boy nye abang aku, tapi yg pensibuk tu lagi ramai, semua nk masuk frame...mcm ni lah gayanya time berday sapa² pon...jgn harap ko leh bergambo sorang² dengan kek...huhuhuhu

lepas tu kalau kena bahan tu standard lah kan, ni keje si azim la ni, dia yg stat dulu, lps tu semua ikut make up muka abang aku...



kalau kuar makan tak penuh meja tak sah, ni pn belum cukup korum je ni, kalau tak maunya 3 meja bergabung, meletupp..



time makan 'Hari Ibu'...siap beli baju 'SAYA SAYANG MAK SAYA'








Hurmmmm so happening, bila semua berkumpul....& bila semua duduk dekat dengan mak ni, mak pon senang ati, semua anak² dia dekat, kami adik beradik 7 orang, jadinya kalau nk jenguk mak tu boleh sangat, kalau tak abang aku, kakak aku ado, xpon adik² aku semua leh gi rumah mak tu jenguk² mak....

abang sulong, belum kawen lagi, keje pon kat serdang je, so memang duduk dengan mak lah, abang 2nd, dh kawen, rumah dia yg palingggg dekat dengan aku, 5 mnit dah sampai, heheheh, kami duduk kawasan yg sama di jln semarak, blok depan² je..kalau aqeef & leisya tu main jerit² je panggil nayli anak abang aku tu tiap petang... kakak aku dok setiawangsa, adik perempuan aku dok jalan padang tembak, ni yg kedua dekat dengan aku, 10mnit dh sampai rumah dia..adik lelaki aku dok membujang di pandan indah, dia yg paling dekat dengan mak, apa² dia leh sampai dulu... & adik last aku tgh study dekat perak, menjauh la sekejap, tapi weekend 2 - 3 mggu je balik...

walaupon kami KL sejati, tapi bila kawen pasangan kami semua bukan KL sejati, hehehhe...kakak iparku asal taiping, perak, abang ipar pon beruas, perak, hasben ku plk kelate, adik ipar aku pon dari pagoh, johor..jadinya bila time raya semua kena gilir² balik beraya mcm aku, jadinya mcm raya tahun ni, abang aku beraya di taiping, kakak, aku & adik je yg sama beraya dengan mak, raya tahun depan nanti, aku plk beraya di kelate, abang ku plk beraya dengan mak, begitu lah seterusnyaaaa....

memang tak akan tggalkan mak pak beraya tanpa kami semua, hehehhe....


We all love u so much mak & apak....

apsal la aku ikut acuan bapak, debot² je, kalau aku ikut acuan mak mesti aku comel mcm mak, hahahhahaha **eh x baik komplen, baiklah saya bersyukur seadanya***
"oh mak...tahun ni dah 57 tahun, makkk tolong turunkan amalan awet mudamu, agar kami semua mnjadi seperti mu kelak, huuuuuu.... "









I Love my family, I love food, I love my life, I love KL....



I WOULD NEVER LEAVE OUR KOTA
KL CITY (HEY) KL CITY (HEY)
I WOULD NEVER LEAVE OUR KOTA
IF U DON’T KNOW WELL NOW U KNOW

JALAN TUN RAZAK JALAN IMBI THEY ALL GOT NO TOLL
THE DUKE HIGHWAY NPE KENA BAYAR TOLL
JALAN AMPANG & CHOW KIT THAT NO DON’T HAVE TOLL
NKVE KENA BAYAR TOLL



0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati