31 May 2012

My Parenthood Story

hurmmmm....bila sebut psl perkahwinan, semua akan impikan kehidupan yg bahagia, saling sayang menyayangi, & saat paling dinanti adalah mempunyai anak sendiri hasil penyatuan dua cinta kita & husband....

Dan aku bersyukur sangat² ke hadrat Ilahi, tak sampai dua bulan melayari alam rumah tangga...aku dh disahkan preknen, x dan nk pi hanimun pon, alhamdulillah rezeki awal, & aku tak pernah merancang nk anak lambat ke, nk enjoy ke, apa yg aku & husband inginkan lps kawen je nk ada anak tros, sampaikan masa mula² kawen dulu, aku siap wat² gaya pompuan peknen depan cermin, letak bantal kat perut, sorg² dlm bilik wat pegang pinggang la, jalan kengkang2 konon2 preknen, mcm x sabor2 nk peknen...hahahhhaha *annoying nye ko mush*

& alhamdulillah rezeki itu ada & Allah dh tetapkan yg aku akan menimang cahaya pertama awal....

20 Jan 2008 - putera sulong, Aqeef Fahmi bin Nik Ashraf Azim pon lahir, & tanpa dirancang² tersangkut lagi adiknye pula.. 12 Mac 2010 Aleisya Fazryn bin Nik Ashraf Azim...







Bila ada anak ni, rasa mcm tanggungjawab kami dh berat sangat, ye lah nk corak kain putih ni bukan senang sebenarnya, salah corak comotlah ia, dan kotor lah ia, aku pn byk sangat baca maklumat2 keibu bapaan ni...sebagai persediaan...




& hari² yang di lalui sebagai ibu & bapa sangat lah menyeronokkan...melihat anak² membesar, satu kenikmatan yg tak dapat digambar kn....time tido adalah yg paling mendamaikan..
 






Time mereka tak sehat....owhhh risaunye Allah S.W.T je yg tau...







Makin mereka meningkat dewasa lebeh mencabar sebenarnya....kadang² mmg boleh mencabar kesabaran aku sbgi mak org....balik keje penat² pastu dh setel kemas rumah baru nk relaks, ehhhhhhhhh dah main bedak pulak....yihhhaaaaaa klu ikut darah panas muda ni mmg nk balun tapi think positive, ok anak2 aku kreatif.... :) 




Selamber je muka korg kan.....



Dan...

Bila dh besar, boleh ajak main msk²...



 Ajak main lukis².....




Ajak belajar......



woohhhh kesimpulannya, bukan MUDAH menjadi ibu n bapa ni, & aku sgt respek pada mak aku yg boleh jaga 7 org anak, tanpa gagal, dh la adik badek aku rapat² umor nya....& mak aku seorang suri rumah....mmg wanita besi & menjadi contoh untuk aku, sbb aku yg bru dua ni rasa mcm owhhhhhhh penatnye jaga anak, mana nk buat keje rumah, mna nk pi kerja, pastu mlm manage online bisnes plk lgi...
hurmm
takdo apa nk tulis dh sebab fikiran aku dh ke laut & xde point nk tambah...


Last sekali aku terbaca quote ni yg mna buatkan aku bersyukur atas apa yg aku ada skang...yg selalu merungut rumah bersepah, penat nk kna kemas sokmo..... hiksss




0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati