31 January 2011

aku tidak mudah tertipu



pagi ni seperti biasa bukak email ofis, cek apa yg penting, sambil² email personnel pun bukak sekali lah kan...


sekali dapat email dari ni...service@maybank2u.com.my, aik apa kes....




dia tulis situ, maybank aku dah di bukak di merata² IP yang dia dah blacklisted...so aku pun pelik gak la, sambil ada la percaya sikit sebab aku kekadang log in guna phone jugak...

dia ada bagi link....tulis Click Here To Continue

Bila aku klik, tros dia papar website maybank yag sejibik macam real website maybank, sib baik aku pernah dapat info pasal jgn log in apa² pasal akaun kita kalau website tu takde 'S' di http:// tu..ada gak buat entri pasal tu [link]..so aku tengok dia punya URL pun pelik...

http://ec-nova.com/WEB3/document/docweb/construction/connected/index.php


yg atas ni yg fake, yg bawah yg real....sejibik ko, sib baik aku tak tertipu...nak nipu pun agak² la...





2 comments:

  1. terima kasih beritahu ttg ni...memang x tahu-menahu kes menipu gini! TQVM.

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan....

    salam singgah dari bloglist en ben

    dtg follow...info yg penting....takut kena tipu klu kena kes cam nie..

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati