27 January 2011

ada apa dengan jalan tun razak (s)



korang tau tak area mana ni, ala traffic lite depan tu ke kanan jalan yap kwan seng, kalau terus tu ke bandar la kan...ini cerita hari isnin lepas, baru nak sebOk....nak tau apa yg jadik...ha ambik ko.....





time pagi nak gi keje...my ride...tersadai di tepi jalan....keluar dari petronas tepi pusrawi tu aku dah perasan moto ni berat semacam je, tapi teruskan gak jalan, sampai traffic lite yg tepi menara celcom tu aku dah rasa lain macam, bila trafic lite hijau aku rempit tros rasa enjin semput2, pe hal pulak ni, cek minyak full baru isi semalam nya, toleh belakang, kot2 ada dot dot dot ...hehhehe siang2 ni ada plk ke...

last2 tu yg berenti tepi sebab enjin mati, aku start balik hidup bila jalan tros...brokkkk...brookkk...brookkkk...(sound effect utk enjin nak mati tersedut2 cam siput)

adoyaiii dah la lambat ni, tros ambik hp call husband yg tengah duty, tak kira ko datang jugak, habis tu sapa nak tunda moto ni, tak pasal2 je...sementara tu termangu la aku sorang2 kat sini, dah la kereta stok laju2 macam tengah racing, dengan bas, dengan lori...yeahhhh makan asap percuma...

yang toleh tengok kat aku dengan muka kesian punyalah ramai tapi tolong tengok je la...hampeh, sib baik ada plk sorang brader berenti, alamak, cover cun sat, ala lipstik dalam box plk...hehehhe..." dik moto habis minyak ke"...."eh taklah bang, tunggu kawan, takpe terima kasih sebab berenti, ada no hp tak" (tipu tu aku tambah je)" hehehhehehe....malu dowh..." ow ok " brader tu berlalu dengan kebanggaan....

dalam 15 minit husband sampai dengan kawan, dia cuba stat moto hidup pastu pandang aku dengan gaya marah, "ni hidup ni,"( ek eleh...kerek ko ye )...cuba la jalan ke depan sket, aku suruh, baru beberapa cm, dia patah balik, "ha tau pun" (sempat aku membebel) sok sek sok sek kat kawan dia, kawan dia plk take over, cek sana sini....elok aku nak blah je, tukar pakai motor husband, dia tunda moto aku dengan motor kawan dia (eh korang paham tak nih).

tetiba kawan dia cakap, " laaa...cik, ni ha, choke motor ni, cer tolak balik, ok dah, choke ni buat enjin sangkut2....cehhh coooiiiiiiiiiiiiiii.....pasal tu je ke....ni bebudak kutu la lepak2 kat parking bawah tangan pulak spesis gatal, yang aku nk cepat pagi tadi mana lah nak cek choke ke, apa ke (biasalah pompuan kan..hehehhe)




tau tak choke tu apa, ni yg aku bulat merah kat gambar, kalau kat motor yg kat handle belah kiri, yg merah atas dia tu hon la...kegunaan choke ni kalau nak stat moto payah pagi2 kan, tarik je, bila enjin dah stat tolak la balik, tu je, tapi selalu aku tak pernah guna sebab enjin tip top lagi, adik ipar aku dah setting baik punyaa...

so mulai hari selasa kelmarin tiap pagi nak stat moto, cek choke, kang ada je lagi tersadai tepi jalan, tapi best gak, kena ngorat...hahahhahaha

0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati