06 September 2010

entri pulun

oleh kerana dah nk raya & aku pnye entri berbuka puasa di luar terperuk belambak x di publish...so boley x aku pulun 1 tajuk je tapi bersiri la ye....hehhehee

29 / 08 / 2010....
ok yg ini time berbuka bersama ipar duai & biras².....kali ni pi rumah biras sulung (hahahha) kat rumah kakitangan loji pembersihan (klu x silap) di presint 14....jauh gak la nk masuk ke ctu....

budget nk beli je lauk tapi biras ku yg sedang nunggu hari je nk beranak ngidam nk aku buat sambal jawa....hurm mcm tau² je aku pn tgh ngidam nk mkn sambal tu...kes nasik ambeng nye pasal la nih....hhuh...

so jom bersilat kat dapor...





aleisya time aku masak dia nk ikut gak...hah ku sumbat puting ko dok diam kat dlm walker tuh...




ini antara bahan² yg ada...x semua aku himpunkan utk bergmbo...



semua bahan² utk smbal jawa yg ini je aku letak....yg lain² additional je....so nk sedap & tahan lama goreng sumer dulu ye....



dah siap tumis bahan sambal...campak je bahan² goreng tadi & gaul...bia smpai kering sket & siappppp 1 bab




ni plk nk buat ikan keli belado...aqeef pn sibuk nk siang ikan...dari aku stat bukak air tu smpai la aku tutup paip siap basuh ikan² tu...mulut dia x benti cakap..." mama fish ikan...."





ok ni 3 lauk yg aku masak sendiri...

ikan keli belado
sambal jawa
sotong tomyam...


hahahahha tah hape rasa sotong tu....masak ikut resepi....gmbar resepi lain dh siap jadik lain...sebat je la....






dalam kul 4 gerak gi putrajaya...carik umah pastu, masuk borak2 ngan tuan rumah...aqeef & hayqal main je keje dorg...



menu hari itu.............

kueh beli je...



ni biras ku buat...klu hangus sket gula tu lagik sedap....

& air bandung ice cream soda...yummmyyyyy




huhuhu...nadia & sapik melayan aqeef dgn gigih...





aqeef makan guna sudu (tgn kiri yg x dapat di bedung lagi) & hayqal guna tgn...bagusss...

time buka...aku mkn ikut turn...sbb aleisya ada habit baru skang ni...time azan maghrib nk berbuka tu la dia akan mengamuk minta didukung...yezzzaaaaa........

















0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati