13 July 2009


dOrOyan atOk
musim durian mmg semua tggu² kan, tpi yg plg kitOrg tggu pokok durian atok tanam kat depan rumah, mmg semua berebut...sbb buah dia sgt maleves...seingat aku durian tu dari aku kecik lagi berbuah, smpai sekarang still berbuahh...apa rahsia atok jaga pokok tu aku x tau sbb semua buah durian kat pokok tu mcm kembar...mcm 2 buah dlm 1, dia punye ruas² tu dlm 1 biji tu sgt banyak...& yg pnting sangat sedap...

kali ni jeje & kak pah yg balik kutip buah...jeje punye x sabar siap panjat, mlm tadi aku gi rumah mak tggal utk mkn je sbb dorg dh penat² bekerja...hahhaa


gmbar : selain doroyan, atOk pn ada tanam rambutan, isi sangat manis & lekang...


gmbar : kasi clOse up


gmbar : klu semua dh kumpul kt rmh mak mmg xde parking gamaknye...keta aku nun di simpang sana...huh, sapa cepat dia dpt



gmbar : semua pakat dengki nayli, pki kn dia bola yg dh penyekkk...jadik topi



gmbar : nayli dulu suka benor main air panas kat ctu, skang ni dia yg tlg pusing paip air panas tu sbb x bagi aqeef plk main, gud sista

tugas kak pah bukak durian utk aku mkn, hehehhe...korg yg balik kmpung ambik korg gak yg kna proses...aku tukang makannn jew


gmbar : ni la isi durian atok tu, besar, sgt maleves & sedap, lemak berkrimmmm

gmbar : sbb tu la sapa yg balik awal & cop dulu je dapat, sbb kna ikut turn utk dapat buah durian tu...berebOott

gmbar : aahhhhh...masing² dh x sabo...rebuttt jewwww

gmbar : azim bukan penggila durian, so mkn 2 ulas jew..rugiiii owwhhhh

aku x yah cakap la, walau bukan juga penggila durian, tpi disebabkan durian atok mmg maleves, aku mkn dekat 4 ulas jew...(hhehe...wehh besar² tau buah dia, tu pn ketat dh perut aku)


gmbar : semua senyap dapat durian
gmbar : ni la 3 menantu rumah ni.....ehh, macam berjanji plk duduk tu, kak pah yg paling awal jdik menantu, pastu zali pastu azim


gmbar : ni plk 2 cucu kat rumah ni,


1 comment:

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati